ADHD/ADD

per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. De kunst van het spieken…of toch maar niet?

    Spieken: ooit werd het weggezet als fout en verkeerd. Tegenwoordig zijn er mensen die het zelfs verheffen tot een kunst! De leerling heeft toch maar mooi voor elkaar gekregen om af te kunnen kijken! Gezellig overleggen tijdens een proefwerk? Waarom niet, zo leren ze toch van elkaar? meer...
    0
  2. Differentiëren in de klas dat kan!

    Je leerlingen individueel naar hun beste niveau begeleiden zonder de groepsdynamiek uit het oog te verliezen. Dat moet de droom zijn van elke leerkracht, en zeker van de taalleerkracht. Graviant Learning maakt dit nu mogelijk voor het Engels taalonderwijs via een nieuwe, vooruitstrevende en alomvattende leermethode genaamd “STERK Engels!” meer...
    0
  3. Eten klaarmaken is heel motiverend

    Voor kinderen met autisme en/of ADHD is het niet altijd gemakkelijk om een leuke en passende vrijetijdsbesteding te vinden. Dat kan allerlei redenen hebben. Heb je weleens gedacht aan koken als vrijetijdsbesteding voor je kind? meer...
    0
  4. Beelddenkers, hoe je ze herkent en helpen kunt

    Tijdens de vele jaren waarin ik dyslectische kinderen heb mogen begeleiden, ontstond bij mij een steeds helderder beeld over de onderliggende, gemeenschappelijke aanleg van de ‘beelddenker’. Een aanleg die ook mensen hebben die niet dyslectisch zijn of die andere ‘stempels’ bezitten. meer...
    0
  5. Mama, wat is ADHD?

    Een zon en een dromedaris? Alle kinderen komen vroeger of later thuis met vragen waar je als ouder niet direct een goed antwoord op weet. ‘Hoe ver weg is de zon?’ ‘Waarom heeft een kameel twee bulten en een dromedaris maar één?’ Met google kom je tegenwoordig al een heel eind maar op sommige vragen is het antwoord niet zo gemakkelijk. meer...
    0
per pagina
Van laag naar hoog sorteren
To Top