Hans van Luit

Hans van Luit
prof.dr. Johannes Erik Harold van Luit Hans van Luit is sinds 2009 hoogleraar Diagnostiek en behandeling van kinderen met dyscalculie aan de Universiteit Utrecht. Hij verzorgt onderwijs en doet onderzoek, en verricht klinisch onderzoek als hoofd van het Dyscalculie Expertisecentrum Nederland (www.ambulatorium.nu). Verder verzorgt hij voor diverse (post) wo- en hbo-opleidingen en organisaties, zoals: KWeC, Balans, NVO, OSO, LBRT en PO-Raad, cursussen en lezingen. Hans beschikt over de belangrijkste klinische registraties: Orthopedagoog-Generalist (NVO), en Gezondheidszorgpsycholoog en Klinisch psycholoog (specialisme, wet BIG). Daarnaast participeert hij in vele veelal werk gerelateerde besturen en adviesraden, zoals: voorzitter Stichting Kwaliteitsinstituut Dyscalculie, voorzitter landelijke erkenningscommissie Jeugdinterventies (NJi), vicevoorzitter stuurgroep Richtlijnontwikkeling Jeugdhulp en jeugdbescherming, lid accreditatiecommissie universitaire opleidingen (NVO Basis-(Ortho)pedagoog), gasthoogleraar klinische psychologie Universiteit Cadiz (Spanje), lid wetenschappelijke adviesgroep Impuls & Woortblind en lid Balans adviesraad leerstoornissen. Hij heeft als (mede)auteur zo’n 350 publicaties op zijn naam staan waaronder ook veel vakpublicaties, programma’s en testen, zoals: Protocol dyscalculie: Diagnostiek voor gedragsdeskundigen (Graviant), Utrechtse Getalbegrip Toets-Revised (Graviant), Op Weg naar Rekenen (Graviant), Differentiëren in het rekenonderwijs. Hoe doe je dat in de praktijk? (Graviant), Hulp bij leerproblemen; rekenen-wiskunde (Betelgeuze), RBS; Rekenbelevingsschaal (Hogrefe) en Rekenproblemen en dyscalculie (Lemniscaat).
Desc

4 producten

per pagina
Tonen als Foto-tabel Lijst
  1. Op weg naar rekenen

    Een remediërend programma voor kleuterrekenen dat is bedoeld voor kleuters die een achterstand laten zien op het gebied van voorbereidende rekenvaardigheid.

    Lees verder
  2. Utrechtse Getalbegrip Toets Revised
    Utrechtse Getalbegrip Toets Revised

    De nieuwe taakgerichte toets die het niveau van beheersing van getalbegrip meet.

    Deze toets is ontwikkeld voor groep 1, 2 en 3 van het basisonderwijs en is niet gebonden aan een bepaalde rekenleergang of methodiek.

    Lees verder
  3. Differentiëren in het rekenonderwijs
    Differentiëren in het rekenonderwijs

    Hoe doe je dat in de praktijk?

    Lees verder
  4. Protocol Dyscalculie

    Diagnostiek voor gedragsdeskundigen en rekenprofessionals

    4e volledig herziene druk

    Lees verder
Desc

4 producten

per pagina
Tonen als Foto-tabel Lijst
To Top