Leren vanuit de
gedachte van het kind
prof.dr. Johannes E.H. van Luit

Hans van Luit

prof.dr. Johannes Erik Harold van Luit 

Hans van Luit is sinds 2009 hoogleraar Diagnostiek en behandeling van kinderen met dyscalculie aan de Universiteit Utrecht. Hij verzorgt onderwijs en doet onderzoek, en verricht klinisch onderzoek als hoofd van het Dyscalculie Expertisecentrum Nederland (www.ambulatorium.nu). Verder verzorgt hij voor diverse (post) wo- en hbo-opleidingen en organisaties, zoals: KWeC, Balans, NVO, OSO, LBRT en PO-Raad, cursussen en lezingen. Hans beschikt over de belangrijkste klinische registraties: Orthopedagoog-Generalist (NVO), en Gezondheidszorgpsycholoog en Klinisch psycholoog (specialisme, wet BIG).

Daarnaast participeert hij in vele veelal werk gerelateerde besturen en adviesraden, zoals: voorzitter Stichting Kwaliteitsinstituut Dyscalculie, voorzitter landelijke erkenningscommissie Jeugdinterventies (NJi), vicevoorzitter stuurgroep Richtlijnontwikkeling Jeugdhulp en jeugdbescherming, lid accreditatiecommissie universitaire opleidingen (NVO Basis-(Ortho)pedagoog), gasthoogleraar klinische psychologie Universiteit Cadiz (Spanje), lid wetenschappelijke adviesgroep Impuls & Woortblind en lid Balans adviesraad leerstoornissen.

Hij heeft als (mede)auteur zo’n 350 publicaties op zijn naam staan waaronder ook veel vakpublicaties, programma’s en testen, zoals: Protocol dyscalculie: Diagnostiek voor gedragsdeskundigen (Graviant), Utrechtse Getalbegrip Toets-Revised (Graviant), Op Weg naar Rekenen (Graviant), Differentiëren in het rekenonderwijs. Hoe doe je dat in de praktijk? (Graviant), Hulp bij leerproblemen; rekenen-wiskunde (Betelgeuze), RBS; Rekenbelevingsschaal (Hogrefe) en Rekenproblemen en dyscalculie (Lemniscaat).

Inhoudelijke vragen over een uitgave ? 
Stel de auteur de vraag per e-mail>>

Titels van Johannes E.H. van Luit