Wie zijn wij ...
Ruim vier decennia aan ervaring
Al meer dan veertig jaar lopen we voorop in het creëren van innovatieve materialen die zich richten op thema’s zoals ADHD, autisme, dyslexie, dyscalculie, hoogbegaafdheid en sociaal-emotionele ontwikkeling en vaardigheden.
Onze materialen, waaronder boeken, methoden, spellen en software, zijn met zorg en expertise samengesteld om aan te sluiten bij de behoeften van het primair onderwijs (PO), speciaal basisonderwijs (SBO), voortgezet onderwijs (VO), voortgezet speciaal onderwijs (VSO) en Special Educational Needs (SEN). Dankzij onze uitgebreide ervaring en voortdurende betrokkenheid bij het onderwijsveld, bieden wij effectieve en toegankelijke middelen die de ontwikkeling van kinderen optimaal ondersteunen.
Visie & werkwijze ...
Leren vanuit de gedachte van de leerling.
Wij geloven écht dat leren begint met begrip. Daarom plaatsen we de leerling centraal in alles wat we ontwikkelen. Onze visie is erop gericht om leermiddelen te creëren die niet alleen kennis overdragen, maar ook aansluiten bij de belevingswereld, interesses en unieke uitdagingen van elke leerling.
Door te leren vanuit de gedachte van de leerling streven we ernaar om niet alleen kennis over te dragen, maar ook het zelfvertrouwen en de motivatie van elke leerling te versterken. Zo bouwen we aan een onderwijsomgeving waarin leerlingen zich gehoord en gesteund voelen in hun leerproces en hun eigen pad naar succes kunnen bewandelen.
Geschiedenis ...
Graviant Publishers
Uitgeverij Graviant werd opgericht in 1981, met een duidelijke missie: leermiddelen ontwikkelen die kinderen in het onderwijs écht helpen. In die tijd werden leerlingen wel getest, maar voor degenen die extra ondersteuning nodig hadden, ontbrak het vaak aan effectieve trainingsmaterialen. Graviant nam het initiatief om trainingsmaterialen voor Remedial Teaching te ontwikkelen.
Met de lancering van de methode “Help” stond Graviant aan de wieg van gerichte leerondersteuning in het onderwijs. Deze voor toen een vernieuwende methode bood leerkrachten voor het eerst een structurele aanpak om leerlingen met specifieke leerbehoeften te helpen. “Help” werd voor het eerst gepresenteerd tijdens de Nationale Onderwijstentoonstelling (NOT) in 1985 en werd een essentiële hulpbron voor docenten en Remedial Teachers in het hele land.
Sindsdien heeft Graviant zich verder ontwikkeld en haar aanbod uitgebreid. Met ruim vier decennia aan ervaring blijft Graviant zich richten op vernieuwende en effectieve leermiddelen, waarmee we leerlingen en docenten blijven ondersteunen in een voortdurend veranderend onderwijslandschap.
Heb jij ook zoals onze auteurs een idee of een manuscript voor een uitgave?
Een boek, spel of methode uitgeven?
Zo ja dan kun je het volgende doen ...
EENVOUDIG
- Vertel kort waar het boek over gaat. - Omschrijf de doelgroep
- Bevat het afbeeldingen - Kies een stuk (1 tot 3 pagina's) uit het boek - Stuur dit alles samen per email op.
PROFESSIONEEL
- Wij lezen alles zorgvuldig door - We bespreken dan hierna de mogelijheden - Gaan we het boek, methode of spel uitgeven, dan zorgen wij dat het te bestellen is.
SNEL
- Verstuur naar educatief@graviant.nl - Vergeet niet een telefoonnummer in de e-mail te vermelden. - Heb je nog meer vragen stel deze dan gerust.